Στην ιστοσελίδα μας χρησιμοποιούμε cookies για να εξασφαλίσουμε την βέλτιστη εμπειρία των πελατών μας.

Ασφαλής χρήση μηχανικών Mod μέρος πρώτο

Από τον admin 27/11/2014 0 Σχόλια Νέα Ηλεκτρονικού Τσιγάρου,

Μηχανικά Mods και Ασφάλεια

Σε αυτό το άρθρο θα μιλήσουμε για την ορθή χρήση και την ασφάλεια των μηχανικών Mod.

Το άρθρο αυτό προορίζεται για νέους ατμιστές που θέλουν να πάρουν στα χέρια τους το πρώτο τους μηχανικό Mod. Το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να ξεχωρίσουμε είναι η διαφορά ανάμεσα σε ένα μηχανικό Mod και ένα ηλεκτρονικό Mod.

Ένα καλό και σωστά σχεδιασμένο ηλεκτρονικό Mod έχει μία ενσωματωμένη πλακέτα (Microchip) στην ίδια τη μονάδα που ενεργεί ως ένα κύκλωμα προστασίας το οποίο αποτρέπει πράγματα που θέλουμε να αποφύγουμε, οπότε χρησιμοποιώντας οποιαδήποτε ηλεκτρονική συσκευή αυτά που συνήθως θέλουμε να αποφύγουμε είναι η υπερφόρτιση, η αποφόρτιση και το βραχυκύκλωμα.

Λόγω των ενσωματωμένων χαρακτηριστικών ασφαλείας, τα ηλεκτρονικά Mods είναι εγγενώς ασφαλέστερα από πλήρως μηχανικά Μods. Μερικά δημοφιλή ηλεκτρονικά Μods είναι το ProVari, το Lavatube και το iStick.

Το πρόβλημα με τα μηχανικά Μod, ωστόσο, είναι ότι προφανώς δεν έχουν ενσωματωμένο ένα τσιπ που μπορεί να παρακολουθεί τα "πράγματα" όπως βραχυκυκλώματα αποφορτίσεις κλπ. Ένα βραχυκύκλωμα και/ή μια υπέρ-αποφόρτιση χωρίς να μπούμε σε πολύ τεχνική ανάλυση, ουσιαστικά κάνει τη μπαταρία ασταθή σε σημείο που μπορεί να υπερθερμανθεί και να πιάσει φωτιά ή και να εκραγεί.
 

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο δημιουργήσαμε αυτό το άρθρο, ώστε να μπορούμε να σας δείξουμε τι μπορείτε να κάνετε για να αντισταθμίσετε την έλλειψη κυκλώματος προστασίας στα μηχανικά Μods.


Έχουμε καταρτίσει μια λίστα με πράγματα που πρέπει να θυμάστε όταν ασχολείται με μηχανικά Μods.

  • Ελέγχετε τακτικά την αντίσταση για τυχόν βραχυκυκλώματα.
  • Μην χρησιμοποιείτε την μπαταρία όταν είναι πλήρως αποφορτισμένη.
  • Αποφύγετε τη τοποθέτηση των μπαταριών σε σειρά.
  • Αποτρέψτε μηχανικό Μod σας από τυχαία πυροδότηση με το να το κλειδώνετε πάντα πριν το αφήσετε από τα χέρια σας
  • Χρησιμοποιείτε πάντα μόνο μπαταρίες ασφαλούς χημείας και ποτέ μπαταρίες με ασφάλεια γιατί αυτές είναι μη ασφαλούς χημείας οπότε και επικίνδυνες.
  • Μην τοποθετείτε τις μπαταρίες με αντίστροφη πολικότητα (ανάποδα) στο Mod σας.
  • Να μην υπέρ-φορτίσετε τις μπαταρίες σας
  • Βεβαιωθείτε ότι το μηχανικό σας Mod έχει οπές αερισμού.

Για ορισμένα από τα παραπάνω, εννοείται ότι μπορείτε να πάρετε ένα πολύμετρο οποιουδήποτε είδους για να ξέρετε την αντίσταση και την κατάσταση του Mod. Στην ουσία, αν επιλέξετε να αγοράσετε ένα μηχανικό Mod, επιβάλετε να πάρετε ένα καλό και αξιόπιστο πολύμετρο.

Ας πάμε σε κάθε λεπτομέρεια.

  1. Ελέγχετε τακτικά την αντίσταση για τυχόν βραχυκυκλώματα.

    Σε αντίθεση με το ProVari ή το Lavatube, ένα πλήρως μηχανικό Mod θα λειτουργήσει ακόμα και αν υπάρχει βραχυκύκλωμα. Ένα βραχυκύκλωμα τεχνικά σημαίνει μηδέν ή κοντά στα μηδέν ohm αντίσταση , αλλά τα περισσότερα ηλεκτρονικά Mod δεν θα λειτουργήσουν με αντίσταση χαμηλότερη από 1.5ohms. Αυτό γίνεται για να διασφαλιστεί ότι δεν στρεσάρονται οι μπαταρίες ειδικά αν έχουν χαμηλή βαθμολογία C.

    Εάν χρησιμοποιείτε έναν ατμοποιητή με καινούρια αντίσταση, βεβαιωθείτε ότι έχετε ελέγξει την αντίσταση σας την πρώτη φορά πριν  τον βιδώσετε στο μηχανικό σας Mod.

    Εάν χρησιμοποιείτε ένα επισκευάσιμο ατμοποιητή, μην φτιάχνετε αντιστάσεις πολύ χαμηλές σε ohms καθώς ορισμένες μπαταρίες (κυρίως αυτές με πολύ χαμηλή βαθμολογία C) μπορεί πολύ εύκολα να ζοριστούν με πολύ χαμηλές αντιστάσεις (κάτω του 1.0ohm). Για τους αρχάριους χρήστες συστήνουμε να ξεκινήσουν με απλές αντιστάσεις της τάξης των 1.8-2.8ohms, για μεγαλύτερη ασφάλεια μέχρι να αποκτήσουν την απαραίτητη εμπειρία .

    Βραχυκύκλωμα δεν συμβαίνει μόνο στον ατμοποιητή αλλά μπορεί να συμβεί και οπουδήποτε αλλού στο σώμα του Mod, οπότε καλό είναι να ελέγχετε τακτικά ολόκληρο το Mod, καθώς και να το συντηρείτε τακτικά. Για να το κάνετε αυτό με πολύμετρο, βγάλτε την μπαταρία σας και τον θετικό ακροδέκτη του πολύμετρου αγγίξτε τον στο θετικό ακροδέκτη του Mod και τον αρνητικό ακροδέκτη του πολύμετρου αγγίξτε τον στο σώμα του Mod. Εάν το πολύμετρο δείχνει οποιουδήποτε είδους αντίστασης, τότε αυτό σημαίνει ότι το ρεύμα ρέει και έχετε κάπου βραχυκύκλωμα.

    Κατά τον έλεγχο της αντίστασης, χρησιμοποιώντας ένα πολύμετρο, σημειώστε ότι τα πολύμετρα φέρουν τη δική τους αντίσταση εσωτερικά.

    Σε μερικά φθηνότερα πολύμετρα της αγοράς, έχουμε δει αυτές τις εσωτερικές αντιστάσεις να φτάνουν μέχρι και στα 0.6ohms. Αγγίζοντας τους δύο ακροδέκτες του πολύμετρου μαζί συνήθως θα εμφανίσει πόση αντίσταση έχει εσωτερικά το πολύμετρο. Έτσι για να κάνουμε μία σωστή μέτρηση πρέπει αφού ξέρουμε την εσωτερική αντίσταση του πολύμετρου να την αφαιρέσουμε από το αποτέλεσμα της μέτρησης της αντίστασης και έτσι θα βρούμε την πραγματική αντίσταση.

    Έτσι, αν η μέτρηση της αντίστασης βγάζει 2.0ohms, τότε στην πραγματικότητα θα είναι μόνο 1.4ohms από την στιγμή που η εσωτερική αντίσταση του πολύμετρου είναι 0.6ohms.

 

 

 


 

  1. Μην χρησιμοποιείτε την μπαταρία όταν είναι πλήρως αποφορτισμένη.

    Άλλη μια αιτία που μπορεί μια μπαταρία να υποστεί βλάβη ή ακόμα και να πιάσει φωτιά, είναι όταν συνεχίζει να αποφορτίζεται ενώ έχει περάσει το όριο που θεωρείται άδεια.Δηλαδή εάν συνεχίζουμε να χρησιμοποιούμε τις μπαταρίες αφού έχουν αδειάσει.

    Τυπικά μια Li-ion μπαταρία έχει χωρητικότητα 4,2 volt όταν είναι 100% φορτισμένη. Καθώς χρησιμοποιείται η μπαταρία, αυτή η τάση πέφτει.

    Ανάλογα βέβαια με την ποιότητα και τον κατασκευαστή, συνήθως οι μπαταρίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν με ασφάλεια έως ότου η τάση να πέσει στα 3.6 - 3.3 volt (ή ακόμα χαμηλότερα σε πραγματικά καλής ποιότητας μπαταρίες).

    Γενικά για να βρίσκεστε στην ασφαλή πλευρά, όταν η μπαταρία φτάσει τα 3,6 V, απλά θεωρήστε την άδεια (όπως θα μπορούσε κάλλιστα να είναι), τότε σωστό είναι να σταματήσετε να την χρησιμοποιείτε και να την επαναφορτίσετε το συντομότερο δυνατόν.

    Εάν δεν είστε εξοικειωμένοι με τις μπαταρίες σας, καλό θα είναι να χρησιμοποιήσετε έναν μετρητή (βολτόμετρο) για να ελέγχετε τις μπαταρίες σας συχνά. Έτσι θα μπορείτε να υπολογίσετε το πόσο χρόνο χρήσης χρειάζεται συνήθως η μπαταρία για να φτάσει από τα 4,2 στα 3,6 V. Αυτό θα σας βοηθήσει να υπολογίσετε πόση μπαταρία έχετε ακόμα όταν δεν έχετε βολτόμετρο μαζί σας.

    Σημειώστε ότι καθώς η μπαταρία παλιώνει , ο χρόνος που χρειάζεται μέχρι να αδειάσει τελείως θα μειωθεί, και αυτό οφείλεται στην αύξηση της εσωτερικής αντίστασης της μπαταρίας.

 

Συνεχίζεται....

Αφήστε ένα σχόλιο